Tekst

Photos from my Adventures in Norway and the rest of the World..

6. des. 2009

Tilbakeblikk og flere bilder fra Molde og Flatanger...

Har nå i disse mørke tider brukt mye av fritiden til og sortere og redigere noen bilder fra min fantastiske feriuke i november, der jeg først var innom Terje Sylte og hans flotte ørneskjul i to dager..
For deretter og kjøre opp til Ole Martin Dahle i Flatanger med fantastiske 3 dager på fjellet i kongeørnskjul...

Tilsammen kjørte jeg ca 160 mil denne uken, og det ble en stor opplevelse...

Så legger ut noen flere bilder fra denne turen her;



Gode Venner?
Her kråka som funderer på hva den skal finne på for og få en godbit..

Innstillinger;
Lukkertid; 1/85 s
Blender; f/4
Brennvidde; 500 mm
ISO; 1000




Pass deg nå Kråkefant..
Her like før kongeørna støkker mot kråka..

Innstillinger;
Lukkertid; 1/125 s
Blender; f/4
Brennvidde; 500 mm
ISO; 1000




Kråka i fokus..
Kråka drar nytte av Køngeørna, der ørna river opp byttet og dermed så blir det godbiter på kråka også..

Innstillinger;
Lukkertid; 1/125 s
Blender; f/4
Brennvidde; 500 mm
ISO; 800





Majestetisk og vakker..Synes kongeørna er utrolig spennende rovfugl..Her den voksne kongeørna som hver dag kom først, men som også hver dag ble jaget vekk av en yngre kongeørn..

Innstillinger;
Lukkertid; 1/125 s
Blender; f/4
Brennvidde; 500 mm
ISO; 800



Sulten..
Her river og sliter kongeørna i byttet for og komme til kjøttet..


Innstillinger;
Lukkertid; 1/400 s
Blender; f/2,8
Brennvidde; 300 mm
ISO; 800



Vakker...
Kongeørn fra mitt opphold i Molde..

Innstillinger;
Lukkertid; 1/25 s
Blender; f/4
Brennvidde; 500 mm
ISO; 1600

4 kommentarer:

  1. Ingen tvil Ole Arne om at kongeørna er den flotteste rovfugl vi har i vår fauna. Spesielt denne flotte adult hannen fra smålia. Fikk så lyst på litt ørneopplevelser så jeg drar ut å legg meg i skjulet. Har montert opp festeplater i skjulet i kveld så nå er stativ en sagablott i skjulet. Fra nå av trenger fotografene kun å ta med seg kamera og objektiv med skinne for Arca swiss da det er fastmontert både kulehoder og wimberleyer fra Stavanger Foto i skjulet.

    Snakkes

    SvarSlett
  2. Hehe..du er ikke sann, hadde jeg bodd i nærheten hadde jeg blitt med ( og da med en lille en, litt kaffe og et par pils hehe )..
    Ingen ting er som og ligge ute, og da spesielt topp med og kunne våkne opp til lyden av vingeslag fra ørna/hauk..

    Stadig forbedringer i skjulet, kjempebra, du er flink..
    En fornøyelse og være på besøk i skjulene dine..
    Håper jeg får litt fritid igjen snart da ringer jeg pronto....

    snakkes

    SvarSlett
  3. Jeg liker blikket på majesteten når det er like før den støkker mot kråkefanten.
    Litt av en tur og mye kjøring, men etter bildene og opplevelesene å dømme så var det nok vel verdt kilometrene bak rattet :)

    SvarSlett
  4. Hei Ole Arne!

    Fantastiske bilder du har av kongeørn. Skikkelig moro å se slike, og særlig når ertekråka er i nærheten. Den gir aldri opp.
    Ha en Riktig God Jul!

    Hilsen
    Svein E. Børresen

    SvarSlett