Tekst

Photos from my Adventures in Norway and the rest of the World..

13. mars 2010

Et liten oppdatering på min reise langs sørlandskysten..

Startet en jobbreise fra Oslo og nedover langs sørlandskysten og opp til Stavanger..
Og pusig er det og se hvor mye snø det er i år over alt..
Minner meg litt om da jeg var liten gutt, da var det jo både kulde og rikelig med snø hele vinteren..

Alle dyr har hatt det tøft denne vinteren, med mye snø, kulde og matmangel..
Beviset på dette fikk jeg i Lyngdal på mandagen denne uka, gikk ned til en elv hvor det var åpent vann, der telte jeg 9 døde sangsvaner, tragisk..
Var vell også ca 12 svaner som var der nå på matjakt..

Velger og legge ut et lite knipe med bilder fra denne turen så langt..
Kommer mere etter hvert..


Rådyr i godt lys;


Flekkerøy




Rev i motlys;




Møte med Spurvhauken i Lyngdal;



Storskarv i flukt over Mandal;



Fjæreplytt og Sivhøne på Jæren;



Ellers på min tur har jeg fått greie bilder av Dvergdykker i Lyngdal, Elg oppi setersdalen mellom Byggland og Valle,Hegre bilder like ved Moi og Brunnakke ved Sele på jæren..
Så denne turen har så langt vært over all forventning..
Blir nok i Stavanger omr en uke til og håper på greit vær, da blir det nok en del vandring langs kysten her..
Fint og vakkert land vi bor i, og glad jeg er frisk og rask til og være ute og nyte naturen..

8 kommentarer:

  1. Masse flotte bilder Ole Arne.
    Det blir jo rene reiseskildringene dette.
    For en fantastisk opplevelse du har på din rundtur i Norge.
    Ha en flott helg du og.
    elin

    SvarSlett
  2. Kjekt med sånne betalte eller sponsede rundturer i vårt vakre land ;) Og mye gode bilder har det blitt så langt også!
    Jeg likte godt rådyret i nummer 3 ovenfra, rart at ikke beina stokker seg...skarven i flukt ble også min favoritt.
    Ha en flott tur videre.

    Mvh
    Per E.

    SvarSlett
  3. Ser ut som du har det svært så flott på dine jobbreiser. Bilde av rådyret ifull sprang (nr. 3 fra toppen) er jo et blinkskudd.

    Mvh Oddmund

    SvarSlett
  4. Knalle serier dette Ole Arne. Du er meget dyktig.
    mvh
    Håvard

    SvarSlett
  5. Hei Ole Arne!

    Sørlandsturen betalte seg, tydeligvis, for her var det mye bra! Liker særlig bildet av rådyret med bena i kryss i fullt sprang, og fjæreplyttene i flukt. Dyktige bilder dette, Ole Arne! Ha en god helg!

    Hilsen
    Svein E. Børresen

    SvarSlett
  6. Kunsten er å ha en jobb en kan legge fotoraid i pausene.. Tenk så positiv arbeidsdag.. En fin samling fra din økt sør/vest landet..
    Ha en fin fotouke.. blir vel en samling av blinkskudd mot slutten av uken..
    Gleder meg til du endrer arbeidssted mot nord/vest blir en mulighet for en hyggelig kaffegjest med en smule fotoprat :D
    monika

    SvarSlett
  7. Mange flott varierte bilder du har fått her.
    Tenkt gratis foto, plus gratis kost og losji. Misunner deg mannen.


    mvh duy

    SvarSlett
  8. Takker så mye for kommentarene fra dere alle..

    Ole Arne

    SvarSlett